|
-
Ved Le-mans, Kaotic og Classic: Hold tildeles:
30-24-18-15-12-9-6-3 point.
Hver kører får holdets point divideret med 3 til det
individuelle championship, altså:
10-8-6-5-4-3-2-1 point.
-
Ved grandprix lægges kørernes individuelle point
sammen, og det hold med fleste samlede antal
gennemsnitlige point tildeles 30 point,
næste rangerede efter følgende point
24-18-15-12-9-6-3.
-
Ved fravær kan der lånes kørere fra
reservelisten. Udlånte kører optjener point
til det individuelle mesterskab og på det
hold de har været udlånt til. Er det ikke
muligt at låne en kører, tildeles den
fraværende kører pointtallet efter den
sidste kører. Dvs. er der 20 fremmødte
tildeles den fraværende placering 21s point.
-
Et hold vil bestå af en kaptajn og derudover 2
kørere. Man kan skifte hold som man selv
ønsker.
Der må bare på dagen for en aftale om ny
kører til holdet, maksimalt befinde sig 2
kører i top 16 på ranglisten, dog må der kun
være 1 kører fra top 8. Skifter man hold, får man ikke
de optjente point til det gamle team med.
Ekstra ordinære regler i tilfælde af
medlemssituationen
Ved 23-24 medlemmer opdeles ranglisten i
forholdet 8-16 (8 hold)
Ved 20-22 medlemmer opdeles ranglisten i
forholdet 7-14 (7 hold)
Ved 17-19 medlemmer opdeles ranglisten i
forholdet 6-12 (6 hold)
Ved 14-16 medlemmer opdeles ranglisten i
forholdet 5-10 (5 hold)
* Ved
situationen hvor 1 mand ikke er på hold vil
vedkommende automatisk ryge ind på det
laveste rangeret hold i mesterskabet og
hjælpe dem på leje kontrakt.
-
Det er kaptajnens overordnet ansvar at alle på
teamet er mødt op og alle er bekendt med de
gældende regler for diverse løb. Det er også
hans ansvar at viderebringe nyttige
oplysninger til løbsledelsen.
|
|
|
|
|
|
|
Klasse 1-2-3
uheld |
Klasse 1: Hændeligt uheld som løses ved
at give pladsen tilbage eller modtage en Stop and Go!
Klasse 2: Uheld, men i sådan en grad at
det kan betegnes som uforsvarlig kørsel, her vil man
modtage strafplaceringer til kommende løb.
Klasse 3: En bevidst uforsvarlig
påkørsel udløser udelukkelse til et løb. |
|
|
|