2015 GK98 Konkurrenceregler

Overordnet regler

  • Kontingent vil være 300 kr. pr. runde og licensbetalingen vil være 200 kr. for sæson 2014. Dobbeltløbet i Jylland afregnes for en pris á 500 kr. Alle medlemmer skal have forudbetalt min. 2 løb inden de kører race.

  • Faste medlemmer skal altid have indbetalt til kassereren mindst 2 løb forude inden man starter på et løb.

  • Reservekører betaler fast 325 kr. pr. gang uanset hvor kørsel finder sted.

  • Faste medlemmer som melder afbud kan erstattes af teamets egne reservekører, det skal bare meldes til formanden senest mandagen kl. 19.00 før weekendens løb. Ellers vil klubben spørge kører på klubbens officielle reserveliste.

  • I enhver titelkamp i GK98 skal en kører have mindst 3 registreret løb for at være med i kampen om en titel.

  • Løbet i Herlev d. 7. februar 2015 køres med 2 x 15 min. til hvert medlem. Resultatet af det første kørte heat vendes rundt på hovedet til andet heat, så vinderen skal starte bagerst i den kart som sluttede sidst i første heat. Hvert heat inddeling beholdes som ved en obligatorsik gridstart. Der uddeles 1 point til vinderen, 2 til nr. 2 osv... den kører som har færrest point i de 2 afdelinger, bliver udråbt som vinder og modtager klubbens originale pointuddeling. Ved lighed er det den med bedste placering i begge heat indberegnet der har fordel. Ved ens position der også uddeles der samme antal point til involverede parter.

  • Le-mans d. 4. oktober tæller som det eneste løb i 2015 ikke med i Teams Championship. Holdene sammensættes ud fra ranglisten med 4 mand pr. hold. Holdene fordeles så der er lige stor forhold imellem top og bund på hvert hold.

  • DTC-start. I hvert heat startes følgende ud fra sidste løbs omgangstider,
    nr. 1 starter 8'er,   nr. 2 starter 7'er,   nr. 3 starter 6'er,   nr. 4 starter 5'er,
    nr. 5 starter 4'er,   nr. 6 starter 3'er,   nr. 7 starter 2'er,   nr. 8 starter 1'er

  • DTC-start d. 10. januar 2015 bestemmes ud fra slutstillingen i mesterskabet 2014.

  • Roll-start. Rullestart istedet for stående start. Særskilte regler udkommer senere.

  • Vægt: Der køres med vægtudligning i nævnte løb på kalenderen.

  • Pitstop: Der skal foretages et pistop undervejs i løbet hvor man skal løbe 1 gang rundt om karten. Pitvinduet åbner 5 min. inde i løbet og lukker 5 min. før ternet flag.

  • Ethvert medlem skal være bekendt med vedtægter og regler, og enhver har selv ansvaret for at være opdateret med ændringer eller nye tiltag igennem GK98.dk

 

Driver Championship

  • Pointsystem til Championship ved indlagte runder: 30-27-24-22-20-19-18-17-16-15-14-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 

  • Hvis løbet er inddelt i flere heat, vil vinder af heat B, C og D modtage et bonuspoint udover den indkørte pointhøst.

  • Ved de indlagte grandprix køres der A-heat, B-heat osv. i forskellig rækkefølge. Hurtigste omgangstid fra foregående grandprix afgører gridden (hurtigste = pole). De 2 løb med omvendt grid gælder ovenstående ikke. Ved 1 lovligt afbud beholder man sin placering i gridden minus 1 til efterfølgende grandprix. Ved udeblivelse eller 2 lovlige afbud i træk falder man ned bagerst i gridden.

  • Scratch: Regel om at fjerne den enkelte kørers dårligste resultat når sæson er forbi.

  • Ved 2 hrs., Classic og Kaotic Lemans: Efter placeringer får teamet efter følgende pointfordeling 30-24-18-15-12-9-6-3 point hvor vinderen får 30, næstbedste 24 osv.  Hver kører får teamets point divideret med 3 til det individuelle championship, altså: 10-8-6-5-4-3-2-1 point.

  • Ved 2 hrs., Classic og Kaotic Lemans: For hurtigste omgangstid får teamet efter følgende pointfordeling 10-8-6-5-4-3-2-1 point hvor det hurtigste team vil få 10, næsthurtigste team 8 osv. Hver kører i teamet får tildelt disse point til det individuelle mesterskab uanset hvem i teamet der har kørt hurtigst.

  • Pointsystem til 2 timers Le-Mans d. 4. oktober 2015: 10-8-6-5-4-3-2-1 til hver mand på holdet. (Eks: Øverst placeret GK98-kart tildeles 10 point til hver mand på holdet, den 2. øverste placeret GK98-kart får hver mand 8 point osv. nedad).

 

Light, Middle, Heavy Championship (8 i hver klasse)

  • Pointfordeling til hver klasse vil være: 10-8-6-5-4-3-2-1 som forholdsvis uddeles efter det overordnet løbsresultat.

  • Praksis: Indvejning vil være uden dragt og hjelm og det er i den vægtklasse man placeres i, man tilhører hele året. Skulle der ske en tydelig markant ændring i ens vægt ville der i samråd med bestyrelsen, evt. ske et skifte i vægtklasse og hvordan optjente point kan overføres på fair vis.

 

GP Weightchampionship

  • Point fra de indlagte grandprix der er taget fra Drivers Championship ganges med ens egen vægt og divideres med 100

 

GK98-cuppen

  • GK98-Cuppen vil bestå af en liste der viser, hvem der har foretaget flest overhalinger, eller omvendt hvem der har mistet færrest pladser på banen i forhold til grid-placeringen. Denne titel vil der blive dystet om i de indlagte grandprix.

 

Form-index (ranglisten)

  • Ranglisten er løbende baseret på form-indexet's gennemsnit over de sidste 12 måneder.

  • Form-index i de indlagte grandprix på den officielle kalender udregnes efter flg.: C - (A + B)
    A= Pladsplacering x 1,5
    B= Tidsplacering (lap-rank)
    C= 78,5 + antal fremmødte kører pågld. dag

  • Form-index i de indlagte Le-Mans på den officielle kalender udregnes efter flg.: F - (D + E)
    D= Holdets pladsplacering x 2
    E= Individuelle kørers tidsplacering (lap-rank)
    F= 79 + antal fremmødte kører pågld. dag.

  • Ekstra ordinære regler i tilfæde af medlemssituationen
    Ved 23-24 medlemmer opdeles ranglisten i forholdet 8-16 (8 hold)
    Ved 22-22 medlemmer opdeles ranglisten i forholdet 7-14 (7 hold)
    Ved 17-19 medlemmer opdeles ranglisten i forholdet 6-12 (6 hold)
    Ved 14-16 medlemmer opdeles ranglisten i forholdet 5-10 (5 hold)
    Ved situation hvor 1 mand ikke er på et hold vil vedkommende automatisk ryge ind på det laveste rangeret hold i mesterskabet og hjælpe dem på leje kontrakt.

GK98 2015 Rules & Regulations

>>   Vedtægter

>>   Løbsledelse

>>   Færdselsregler & udskiftn. af kart

>>   Team regler

>>   Le-mans regler

>>   Konkurrence regler

Klasse 1-2-3 uheld

Klasse 1:   Hændeligt uheld som løses ved at give pladsen tilbage eller modtage en Stop and Go!

Klasse 2:   Uheld, men i sådan en grad at det kan betegnes som uforsvarlig kørsel, her vil man modtage strafplaceringer til kommende løb.

Klasse 3:   En bevidst uforsvarlig påkørsel udløser udelukkelse til et løb.

GK98.DK    >>