2015 GK98 Konkurrenceregler |
|
|
Overordnet regler
-
Kontingent vil være 300 kr. pr. runde og
licensbetalingen vil være 200 kr. for sæson
2014. Dobbeltløbet i Jylland afregnes
for en pris á 500 kr. Alle medlemmer skal have
forudbetalt min. 2 løb inden de kører race.
-
Faste medlemmer skal altid have indbetalt
til kassereren mindst 2 løb forude inden man
starter på et løb.
-
Reservekører betaler fast 325 kr. pr. gang uanset hvor kørsel
finder sted.
-
Faste medlemmer som melder afbud kan
erstattes af teamets egne reservekører, det
skal bare meldes til formanden senest
mandagen kl. 19.00 før weekendens løb.
Ellers vil klubben spørge kører på klubbens
officielle reserveliste.
-
I enhver titelkamp i GK98 skal en kører have
mindst 3 registreret løb for at være med i
kampen om en titel.
-
Løbet i Herlev d. 7. februar 2015 køres med
2 x 15 min. til hvert medlem. Resultatet af
det første kørte heat vendes rundt på
hovedet til andet heat, så vinderen skal
starte bagerst i den kart som sluttede sidst
i første heat. Hvert heat inddeling beholdes
som ved en obligatorsik gridstart. Der
uddeles 1 point til vinderen, 2 til nr. 2
osv... den kører som har færrest point i de
2 afdelinger, bliver udråbt som vinder og
modtager klubbens originale pointuddeling.
Ved lighed er det den med bedste placering i
begge heat indberegnet der har fordel. Ved
ens position der også uddeles der samme
antal point til involverede parter.
-
Le-mans d. 4.
oktober tæller som det eneste løb i 2015
ikke med i Teams Championship. Holdene
sammensættes ud fra ranglisten med 4 mand
pr. hold. Holdene fordeles så der er lige
stor forhold imellem top og bund på hvert
hold.
-
DTC-start. I hvert heat startes følgende ud
fra sidste løbs omgangstider, nr. 1 starter 8'er, nr. 2
starter 7'er, nr. 3 starter
6'er, nr. 4 starter 5'er, nr. 5 starter 4'er, nr. 6
starter 3'er, nr. 7 starter
2'er, nr. 8 starter 1'er
-
DTC-start
d. 10. januar 2015 bestemmes ud
fra slutstillingen i mesterskabet 2014.
-
Roll-start. Rullestart istedet for stående
start. Særskilte regler udkommer senere.
-
Vægt: Der køres med vægtudligning i nævnte
løb på kalenderen.
-
Pitstop: Der skal foretages et pistop
undervejs i løbet hvor man skal løbe 1 gang
rundt om karten. Pitvinduet åbner 5 min.
inde i løbet og lukker 5 min. før ternet
flag.
-
Ethvert medlem skal være bekendt med
vedtægter og regler, og enhver har selv
ansvaret for at være opdateret med ændringer
eller nye tiltag igennem GK98.dk
Driver Championship
-
Pointsystem til Championship ved indlagte
runder:
30-27-24-22-20-19-18-17-16-15-14-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1
-
Hvis løbet er inddelt i flere heat, vil
vinder af heat B, C og D modtage et
bonuspoint udover den indkørte pointhøst.
-
Ved de indlagte grandprix køres der A-heat,
B-heat osv. i forskellig rækkefølge.
Hurtigste omgangstid fra foregående
grandprix afgører gridden (hurtigste = pole).
De 2 løb med omvendt grid gælder ovenstående
ikke. Ved 1
lovligt afbud beholder man sin
placering i gridden minus 1 til
efterfølgende grandprix. Ved
udeblivelse
eller 2
lovlige afbud
i træk falder man ned bagerst i
gridden.
-
Scratch: Regel om at fjerne den enkelte
kørers dårligste resultat når sæson er forbi.
-
Ved 2 hrs., Classic og Kaotic Lemans: Efter
placeringer får teamet efter følgende
pointfordeling 30-24-18-15-12-9-6-3 point
hvor vinderen får 30, næstbedste 24 osv.
Hver
kører får teamets point divideret med 3 til
det individuelle championship, altså:
10-8-6-5-4-3-2-1 point.
-
Ved 2 hrs., Classic og Kaotic Lemans: For
hurtigste omgangstid får teamet efter
følgende pointfordeling 10-8-6-5-4-3-2-1
point hvor det hurtigste team vil få 10,
næsthurtigste team 8 osv. Hver kører i
teamet får tildelt disse point til det
individuelle mesterskab uanset hvem i teamet
der har kørt hurtigst.
-
Pointsystem til 2 timers Le-Mans d. 4.
oktober 2015: 10-8-6-5-4-3-2-1 til hver mand
på holdet. (Eks: Øverst placeret GK98-kart
tildeles 10 point til hver mand på holdet,
den 2. øverste placeret GK98-kart får hver
mand 8 point osv. nedad).
Light, Middle, Heavy Championship (8 i hver
klasse)
-
Pointfordeling til hver klasse vil være:
10-8-6-5-4-3-2-1 som forholdsvis uddeles
efter det overordnet løbsresultat.
-
Praksis: Indvejning vil være uden dragt og
hjelm og det er i den vægtklasse man
placeres i, man tilhører hele året. Skulle
der ske en tydelig markant ændring i ens
vægt ville der i samråd med
bestyrelsen, evt. ske et skifte i vægtklasse
og hvordan optjente point kan overføres på
fair vis.
GP Weightchampionship
GK98-cuppen
-
GK98-Cuppen vil bestå af en liste der viser,
hvem der har foretaget flest overhalinger,
eller omvendt hvem der har mistet færrest
pladser på banen i forhold til
grid-placeringen. Denne titel vil der blive
dystet om i de indlagte grandprix.
Form-index (ranglisten)
-
Ranglisten er løbende baseret på
form-indexet's gennemsnit over de sidste 12
måneder.
-
Form-index i de indlagte grandprix på den
officielle kalender udregnes efter flg.: C -
(A + B)
A= Pladsplacering x 1,5
B= Tidsplacering (lap-rank)
C= 78,5 + antal fremmødte kører pågld. dag
-
Form-index i de indlagte Le-Mans på den
officielle kalender udregnes efter flg.: F -
(D + E)
D= Holdets pladsplacering x 2
E= Individuelle kørers tidsplacering (lap-rank)
F= 79 + antal fremmødte kører pågld. dag.
-
Ekstra ordinære regler i tilfæde af
medlemssituationen
Ved 23-24 medlemmer opdeles ranglisten i
forholdet 8-16 (8 hold)
Ved 22-22 medlemmer opdeles ranglisten i
forholdet 7-14 (7 hold)
Ved 17-19 medlemmer opdeles ranglisten i
forholdet 6-12 (6 hold)
Ved 14-16 medlemmer opdeles ranglisten i
forholdet 5-10 (5 hold)
Ved situation hvor 1 mand ikke er på et hold
vil vedkommende automatisk ryge ind på det
laveste rangeret hold i mesterskabet og
hjælpe dem på leje kontrakt.
|
|
|
|
|
|
|
Klasse 1-2-3
uheld |
Klasse 1: Hændeligt uheld som løses ved
at give pladsen tilbage eller modtage en Stop and Go!
Klasse 2: Uheld, men i sådan en grad at
det kan betegnes som uforsvarlig kørsel, her vil man
modtage strafplaceringer til kommende løb.
Klasse 3: En bevidst uforsvarlig
påkørsel udløser udelukkelse til et løb. |
|
|
|