Formel 1 har
både DRS & KERS, og modsvar til dette har GK98 i
år indført DTC. DRS og KERS er indført for at få flere
overhalinger og dermed et mere spektakulært race som
publikum er vilde med.
DTC skulle
være GK98's mulighed for at få nogenlunde samme effekt,
idet den hurtigste kører ikke længere starter i pole,
men nu rykker ned som 8'er på gridden. Derfor forventer
vi, når vi vender bøtten rundt blandt de 8 forreste i
gridden at kampene bliver tættere og med stor
sandsynlighed vil være det meste af løbet. Før DTC,
startede den hurtigste kører forrest og allerede fra
start ville han trække fra så kampene ned igennem feltet
blev reduceret til et minimum. Med det nye tiltag
forventer vi faktisk at der internt vil være flere kampe
hele vejen ned igennem feltet, og med den lidt større
spredning af hurtigere kører som vil blive bremset lidt
af langsommere kører gøre at vi vil se et hav af svedige
ansigter når løbene vinkes af.
DTC-start
køres der med i 6 af de 10 indlagte grandprix. I de
resterende 4 grandprix forsøges der med rullestart efter
den traditionelle gridstart hvor den hurtigste kører
starter i pole. Rullestart er ikke et nemt fænomen og vi
forventer ikke at allerede fra første forsøg vi går
gnidningsløst igennem, men vi mener det er et godt
alternativ til den almindelige stående start og
løbsledelsen vil gå langt i bestræbelserne på at dette
skal blive en succes. Der vil udkomme et regelsæt senere
på foråret på hvordan rullestarten skal foregå.
Endelig har vi
4 Le-mans på kalenderen, hvor den almindelige stående
start foregår. Vi har et Classic Le-mans i København, to
stk. 2 hrs Le-mans i Holbæk og endelig det vanvittige
Kaotic Le-mans i Holbæk hvor hvert team skal køre 2
karter i mål samtidig.
|