Silly season er over os

14 oktober 2009

Silly season starter normalt først når køre sæsonen er overstået. Men da der ikke er nogle skrevne regler på det område, kan det betyde at silly season er over os hele tiden. Og hvis man skal tro rygte-børsen så er der i den grad i gang i forhandlinger på tværs af holdene og hvis man sætter gang i spekulationerne så kan nogle ting lykkes og andre ikke.

For uanset hvem man måtte ønske at køre sammen med, så er der et regelsæt man skal overholde først. Reglerne er til for at alle skal føle en glæde ved at køre med i klubben, champ og ned igennem rækkerne til den rene rookie. Der er derfor ingen som kan tage de tre stærkeste og sætte sig på hold sammen og der med overlade de tre svageste sammen, så der sker en ulige fordeling. Men når det er sagt så er der i reglerne stadig en lille margin til at nogle teams på papiret kan kalde sig favoritter end andre.

Det seneste rygte som er i omløb er at to nuværende top teams er i opløsning grundet der er forhandlinger på tværs af holdene, og man skal ikke blive overrasket hvis der dukker et nyt team frem som på papiret må betegnes som et nyt storhold. Men et er teori, noget andet er praksis og vi tror ikke på at der sker noget før denne sæson er kørt til slut.

Det er dog sikkert at team Racing Ducks skal ud og finde en ny kører idet Henrik Mortensen har meddelt at han stopper som fast kører i GK98 når sæsonen er slut, han fortsætter som reservekører. Henrik har igennem tiderne i GK98 kørt over 60 løb, vundet 7 gange og har holdt i pole 7 gange, så han har i den grad sat sit aftryk på overskrifterne. Den ledige plads i GK98 overtages af Henrik Pedersen som har været med i flere løb som reservekører.

De simple regler man skal overholde for skifte af team bliver lige ridset op her:

  • Et hold vil bestå af en kaptajn og derudover 2 kørere.  Man kan skifte hold som man selv ønsker. Der må bare på dagen for en aftale om ny kører til holdet, maksimalt befinde sig 2 kører i top 16 på ranglisten, dog må der kun være 1 kører fra top 8. Skifter man hold, får man ikke de optjente point til det gamle team med.

  • Det er kaptajnens overordnet ansvar at alle på teamet er mødt op og alle er bekendt med de gældende regler for diverse løb. Det er også hans ansvar at viderebringe nyttige oplysninger til løbsledelsen.

GK98.DK    >>        >>