Silly season
starter normalt først når køre sæsonen er overstået. Men
da der ikke er nogle skrevne regler på det område, kan
det betyde at silly season er over os hele tiden. Og
hvis man skal tro rygte-børsen så er der i den grad i
gang i forhandlinger på tværs af holdene og hvis man
sætter gang i spekulationerne så kan nogle ting lykkes
og andre ikke.
For uanset
hvem man måtte ønske at køre sammen med, så er der et
regelsæt man skal overholde først. Reglerne er til for
at alle skal føle en glæde ved at køre med i klubben,
champ og ned igennem rækkerne til den rene rookie. Der
er derfor ingen som kan tage de tre stærkeste og sætte
sig på hold sammen og der med overlade de tre svageste
sammen, så der sker en ulige fordeling. Men når det er
sagt så er der i reglerne stadig en lille margin til at
nogle teams på papiret kan kalde sig favoritter end
andre.
Det seneste
rygte som er i omløb er at to nuværende top teams er i
opløsning grundet der er forhandlinger på tværs af
holdene, og man skal ikke blive overrasket hvis der
dukker et nyt team frem som på papiret må betegnes som
et nyt storhold. Men et er teori, noget andet er praksis
og vi tror ikke på at der sker noget før denne sæson er
kørt til slut.
Det er dog
sikkert at team Racing Ducks skal ud og finde en ny
kører idet Henrik
Mortensen har meddelt at han
stopper som fast kører i GK98 når sæsonen er slut, han
fortsætter som reservekører. Henrik har igennem tiderne
i GK98 kørt over 60 løb, vundet 7 gange og har holdt i
pole 7 gange, så han har i den grad sat sit aftryk på
overskrifterne. Den ledige plads i GK98 overtages
af Henrik Pedersen som har været med i flere løb som
reservekører.
De simple regler man skal overholde for skifte af team
bliver lige ridset op her:
-
Et hold vil bestå af en kaptajn og derudover 2
kørere. Man kan skifte hold som man selv
ønsker.
Der må bare på dagen for en aftale om ny
kører til holdet, maksimalt befinde sig 2
kører i top 16 på ranglisten, dog må der kun
være 1 kører fra top 8. Skifter man hold, får man ikke
de optjente point til det gamle team med.
-
Det er kaptajnens overordnet ansvar at alle på
teamet er mødt op og alle er bekendt med de
gældende regler for diverse løb. Det er også
hans ansvar at viderebringe nyttige
oplysninger til løbsledelsen.
|