TÆT® er patenteret

07 Dec 2007

Giang Nguyen mener det skal være slut med at en pole-start kun skal give 1. pladsen i få sekunder, og har dermed lagt en videnskabelig bevist plan for hvordan den skal skæres, når han starter i den nye sæson med det for øje at køre sig i medaljerne.

Hvordan gik det for dig i denne sæson der lige er overstået?
Meget svingende vil jeg sige. De første to løb hvor jeg var reservekører gik godt med nogle hurtige tider og to vundne heats. Da jeg så blev fast kører begyndte det at gå skidt men der var heller ikke de rigtige betingelser for at jeg kunne gøre det godt. Her tænker jeg på de to løb i Roskilde og Tørring hvor det var regnvejr. Jeg har aldrig kørt i regnvejr før og det kunne tydeligt ses. Det efterfølgende løb i Svebølle var heldigvis i tørvejr men der har jeg aldrig kørt før, og skulle køre i 3. heat pga min langsomme tid i Tørring. Det gik så udmærket indtil speederen satte sig fast og jeg spandt rundt. Efter det blev repareret fik jeg dog sat 2. hurtigste tid, hvilket lovede godt til det næste løb i Århus. For mig var løbet i Århus en af sæsonens højdepunkter. Banen var forrygende med en god kombination af små langsomme sving og lange hurtige. Opvarmningen kunne næsten ikke have været værre. Jeg fik en kart, der var på halv choker og over 5 sekunder langsommere end den burde være, så jeg måtte vente til løbet for rigtigt at kunne finde ud af hvor hurtigt svingene kunne tages. I selve løbet fik jeg en god start og kæmpede for første og desværre eneste gang med i toppen. Det resulterede i en tilfredsstillende 2.plads og hurtigste tid. Min pole fik jeg på flot rookie manér omsat til en afkørsel i første sving i Holbæk. Min største bommert i en sæson hvor der var rigelige at vælge imellem.

Indfriede du dine egne forventninger til den netop overstået sæson?
Både ja og nej. Jeg fik vist at jeg kan køre stærkt men jeg er alt for ustabil. Min største udfordring ligger i at køre konstante tider og holde karten på banen. I den henseende har jeg skuffet. Sejren i sidste afdeling af SMAG med Emil overgik dog alle forventninger og en 3. plads til 12t leman var også et resultat Dennis, Emil og jeg kan være stolte af.

Har du nogen planer om at forhandle med et nyt team til serien næste år?
Jeg har ikke tænkt mig aktiv at opsøge muligheder for at skifte hold men hvis der kommer et godt tilbud, vil jeg da overveje det.

Hvad er dine ambitioner og mål for næste år?
At køre hurtigere, mere konstant og holde karten i den rigtige retning. Jeg håber at kunne blande mig i toppen af kørermesterskabet og måske få en medalje når sæsonen slutter. Det bliver dog meget svært med det tætte felt og min ustabile kørsel. Det kommer også til at afhænge meget af karten og vejret.

Passer løbskalenderen godt til dig?
Den kunne godt have været bedre. Jeg tror det er vigtigt med en god start på sæsonen og jeg tror ikke Brøndby er en af mine stærke baner. Jeg ville have foretrukket Kastrup. Jeg ærgrer mig også lidt over at Århus og Svebølle ikke er med på kalenderen da jeg godt kan lide banerne. De to nye i Auning og Lockarp ser dog også meget lovende ud.

Hvad skal du bruge jule-pausen til?
Jeg skal selvfølgelig bruge den kostbare tid på at komme i bedst mulig form til den nye sæson. Til at nå målet har jeg lavet en 3 punkts plan kaldet TÆT® – Træne, Æde, Træne, der har til formål at udvikle både krop og sjæl: 

1. Træne (sjæl)

Jeg har skaffet mig et logitech G25 rat og pedal sæt. Med diverse simulator og MOD udviklings software har jeg tænkt mig at genskabe de forskellige kartbaner. Så regner med at få en del "simulator" tid. Har hørt det har hjulpet Lewis Hamilton en del.

Så med tusindvis af simulator timer, især på de for jer andre ukendte nye baner i Lockarp og Auning, vil jeg have en markant fordel.

 

2. Æde (krop)

Jeg skal grov vold svine æde helt vildt så jeg kan tage utallige mange kilo på. Mit mål er 25 kg resulterende i 0,3 sekund vundet på banen (konservativt skøn). Som eksempel kan man jo bare se på Emil. Da han blev vejet til 54 kg i starten af sæson 2007, var han langsommere end én handicappet skildpadde. Da han så fik smidt hvalpefedtet i løbet af sæsonen og fik lidt højde og drøjde og en kampvægt på over 70 kg, begyndte han at køre fra alle.

 

3. Træne (krop og sjæl)

Balle, lår og ankel træning. Enhver ved jo at motorsport er fysisk krævende og en motorsportsatlet skal være i tip top form så derfor er fysisk træning vigtig.

De vundne kilo fra punkt 2. skal jo helst være de rigtige steder og her er tyngdepunkt det afgørende. For at opnå lavest muligt tyngdepunkt skal de vundne kilo fordeles på baller, lår og ankel og helst i venstre side da de fleste baner kører med uret. Med denne træning vil Rubens tyngdepunktsfordel ikke bare være neutraliseret men betydeligt overgået.

 

TÆT® vil ca. give 0,741 sekund på en typisk bane som Kastrup (selvfølgelig mere i Holbæk hvor Sunke bare kan vente sig), hvor med jeg sagtens kan tillade mig en afkørsel og stadig vinde.

 

PS: Martin Ibinger skal lægge mærke til at TÆT® er et registreret varemærke så ikke noget med at kopiere. Og nej, det er ikke til salg.

GK98.DK    >>        >>