Så er det på med handskerne for GK98 ligger vejen forbi
Svebølle når årets 11' afdeling afvikles. Det andet møde
for i år med den udmarvende og til tider nervepirrende
bane hvor trætheden hurtigt begynder at melde sig for
dem som ikke bider tænderne sammen og føler sig inde i
racet.
Svebølle er ikke med i kalenderen for dens bane layout
eller for det fine topplejet materiel, men med for at
den gør en forskel med hensyn til udholdenhed og tætte
kampe på en bane som ikke byder på mange
overhalingsmuligheder. Med de faktorer at forholde sig
til, er det altid i Svebølle de store dramaer har
udspillet sig og den forventning regner vi med
fortsætter. I det lille smørhul omringet med store volde
har vejret også tit sat præg på løbene, hvor man ikke
kan være sikker på et solskin holder til løbet er slut
og derfor må køre hjem med våde underbukser. Et nyt
kapitel skal skrives lørdag d. 17. september hvor der er
kaldt til samling kl. 12:30.
Heat A
ligger ud først og her har Flemming Pedersen
pole-position. Ved siden af ham holder Tim Birk, og
bagved i 2' startrække finder vi de 2
mesterskabskandidater Giang Nguyen og Henrik Mathiasen.
Der vil unægtelig være pres på ned til første sving og
for tidligere erfaringer vil det være ham som runder 1.
sving først der vil være tættere på en sejr. I 75-80% af
tidligere tilfælde har det forholdt sig sådan at den
bedste starter og slutter øverst.
Heat B
og heat C slutter af i nævnte rækkefølge.
Bestyrelsen har besluttet at dette løb skal pitstop
under løbet testes endnu en gang ligesom tilfældet var i
holbæk før sommerpausen.
Hvordan
pitstoppet praktisk skal udføres vil der her blive
beskrevet: Pitvinduet åbner 5 minutter inde i løbet og
det lukker igen 5 minutter før løbet slutter. Det vil
sige man har ca. 20 minutter i at få afviklet et pitstop.
Et
korrekt udført pitstop betegnes som: Man kører ind i
pitten, stiger ud af karten, løber rundt om karten og
stiger ned i karten igen i samme side som man steg ud og
så afsted igen. Man kan altså ikke stige ud i højre side
og så nøjes med en halv omgang rundt om karten og stige
ned i venstre side.
For dem
som ikke udfører et korrekt pitstop bliver pålagt en 20
sekunders tidsstraf.
Et manglende udført pitstop under pitvinduet udløser en
tidsstraf på 40 sekunder.
Det vil
være de udnævnte baneobservatører som giver tegn til
pitvinduets åbning og afslutning, samt registrering af
pitstops.
Start gridden
med afbud og hvem som er indkaldt som replacement findes
her
>>
|