Svebølle preview

9 september 2011

Så er det på med handskerne for GK98 ligger vejen forbi Svebølle når årets 11' afdeling afvikles. Det andet møde for i år med den udmarvende og til tider nervepirrende bane hvor trætheden hurtigt begynder at melde sig for dem som ikke bider tænderne sammen og føler sig inde i racet.

Svebølle er ikke med i kalenderen for dens bane layout eller for det fine topplejet materiel, men med for at den gør en forskel med hensyn til udholdenhed og tætte kampe på en bane som ikke byder på mange overhalingsmuligheder. Med de faktorer at forholde sig til, er det altid i Svebølle de store dramaer har udspillet sig og den forventning regner vi med fortsætter. I det lille smørhul omringet med store volde har vejret også tit sat præg på løbene, hvor man ikke kan være sikker på et solskin holder til løbet er slut og derfor må køre hjem med våde underbukser. Et nyt kapitel skal skrives lørdag d. 17. september hvor der er kaldt til samling kl. 12:30.

Heat A ligger ud først og her har Flemming Pedersen pole-position. Ved siden af ham holder Tim Birk, og bagved i 2' startrække finder vi de 2 mesterskabskandidater Giang Nguyen og Henrik Mathiasen. Der vil unægtelig være pres på ned til første sving og for tidligere erfaringer vil det være ham som runder 1. sving først der vil være tættere på en sejr. I 75-80% af tidligere tilfælde har det forholdt sig sådan at den bedste starter og slutter øverst.

Heat B og heat C slutter af i nævnte rækkefølge.

Bestyrelsen har besluttet at dette løb skal pitstop under løbet testes endnu en gang ligesom tilfældet var i holbæk før sommerpausen.

Hvordan pitstoppet praktisk skal udføres vil der her blive beskrevet: Pitvinduet åbner 5 minutter inde i løbet og det lukker igen 5 minutter før løbet slutter. Det vil sige man har ca. 20 minutter i at få afviklet et pitstop.

Et korrekt udført pitstop betegnes som: Man kører ind i pitten, stiger ud af karten, løber rundt om karten og stiger ned i karten igen i samme side som man steg ud og så afsted igen. Man kan altså ikke stige ud i højre side og så nøjes med en halv omgang rundt om karten og stige ned i venstre side.

For dem som ikke udfører et korrekt pitstop bliver pålagt en 20 sekunders tidsstraf.
Et manglende udført pitstop under pitvinduet udløser en tidsstraf på 40 sekunder.

Det vil være de udnævnte baneobservatører som giver tegn til pitvinduets åbning og afslutning, samt registrering af pitstops.

Start gridden med afbud og hvem som er indkaldt som replacement findes her >>

News Headlines

Back to home

GK98.DK    >>        >>