Så
nåede forårssæsonen sin afslutning og det betyder at ca.
2/3 af årets løb er afviklet. Der er flere af titlerne
som allerede på nuværende tidspunkt syntes sandsynlige
vindere af. Giang Nguyen er med sejren i Holbæk’s GP
stukket af i det individuelle mesterskab og det er nok
kun uheld der kan sætte en bremse for at han løber af
med titlen.
I
lørdagens løb skulle der testes et nyt system i form af
et obligatorisk pitstop til alle midt under løbet. Og
her er det så at løbsledelsen må komme med sin røst og
pointere hvor vigtigt det er at lytte efter når der
gives briefing. Halvdelen af alle kører under det første
heat havde ikke hørt ordentlig efter og foretog ikke
korrekte pitstop efter officials foranledninger.
Om det
var presset af at starte i pole eller han havde
problemer med hørelsen vides ikke, men Per Møller gik i
pit allerede efter 3,5 minut og da pitvinduet først
åbnede efter 5 minutter måtte han på den igen og så var
pole-position skiftet ud med en sidsteplads i heatet.
Mange andre havde ikke forstået det ellers klare
udmelding om hvor de ville ha karten skulle holde
stille, og det var altså bag stregerne og ikke efter dem
eller på dem. Henrik Mathiasen var heldig ikke at brække
et par ben på officials da han kom ræsende og måtte
klodse bremserne fordi han troede han skulle holde efter
stregerne. Når det så er sagt og officials fik talt med
synderne efterfølgende tog de fleste i heat A deres
pitstop i starten af løbet hvilket gjorde at Giang
Nguyen fik fri bane til at køre hurtige tider og
udbyggede derfra føringen til at kunne foretage sit
pitstop sidst i løbet og stadig bevare føringen til at
køre sejren i hus. Henrik Mathiasen tog 2’ pladsen og
måtte dermed ligge yderlige afstand fra podiets øverste
trin. Henrik Pedersen tog 3’ pladsen lige foran Tim Birk
som kørte heatets hurtigste tid.
I heat
B havde alle kørerne lært af de fejl i pitstoppet fra
heat A så de foregik lige efter anvisningerne.
Reservekører Nicolai Larsen vandt heatet og kørte dagens
hurtigste tid. Flemming Pedersen tog 2’ pladsen foran
Claus Rhymer på 3’ pladsen som havde holdt de hurtigere
kørende Nick Andersen og Nicolai Heilbuth bag sig i
halvdelen af løbet. Nick og Nicolai var selvfølgelig
ikke tilfredse efter løbet kontra Claus, men defensiv
kørsel belønnede sig i en af feltets langsommeste karts.
I
mesterskabet lige efter Giang finder vi Henrik Mathiasen
som har 32 points forspring til 3. pladsen. Kampen om 3.
pladsen er spredt mere ud og fra 3. til 7. pladsen
adskilles kun af 13 point.
I team
mesterskabet er det meget tæt på at være afgjort, team
We Brake for Nobody har et forspring på 78 point til de
nærmeste forfølgere.
I light
klassen ligner stillingen fra det individuelle
mesterskab. Giang langt foran Henrik Mathiasen som igen
er langt foran 3. pladsen. I middle klassen fører Claus
Rhymer med 7 point ned til Kenneth Fridthjof og endlig i
heavy klassen ligger Flemming Larsen med et forspring
til Jesper Krohn på 8 point.
I den
nye titel der kæmpes om, GP Weightchampionship har
Henrik Mathiasen taget føringen foran Kenneth Fridthjof
og Kim Mortensen. Og endelig ligger Kim Mortensen til at
blive årets fighter.
Der er
samling igen d. 27. august til Holbæks kaotic Le-mans,
og der er det dødhamrende nødvendigt at alle stiller til
start da hvert team skal styre 2 karter på banen
samtidigt. Var der nogen der sagde kaos, ja det tror vi
nok vi gjorde. God sommer
|