Det er
tid til forårets sidste løb som afvikles på Holbæk's
bane 2 lørdag d. 25. juni med samling kl. 12:30. Dette
års forårssæson har været en af de travleste med hensyn
til antallet af løb, hele ni gange har der været samling
inden kørerne går på en velfortjent sommerpause. Efter
sommeren er der samling fem gange inden vi har fundet en
ny champ og vindere i de forskellige titler der dystes
om.
Lørdagens GP i Holbæk vil der testes en ny måde at
afvikle et GP på. Løbsledelsen har besluttet at alle
kørere skal undervejs i løbet mindst en gang i pit.
Dette tænkes som endnu et led for ens egen taktiske
overvejelser undervejs, og det er løbsledelsen ide at
dette skulle tilføre løbet et spændende krydderi.
Hvordan
pitstoppet praktisk skal udføres vil der her blive
beskrevet: Pitvinduet åbner 5 minutter inde i løbet og
det lukker igen 5 minutter før løbet slutter. Det vil
sige man har ca. 20 minutter i at få afviklet et pitstop.
Et
korrekt udført pitstop betegnes som: Man kører ind i
pitten, stiger ud af karten, løber rundt om karten og
stiger ned i karten igen i samme side som man steg ud og
så afsted igen. Man kan altså ikke stige ud i højre side
og så nøjes med en halv omgang rundt om karten og stige
ned i venstre side.
For dem
som ikke udfører et korrekt pitstop bliver pålagt en 20
sekunders tidsstraf.
Et manglende udført pitstop under pitvinduet udløser en
tidsstraf på 40 sekunder.
Det vil
være de udnævnte baneobservatører som giver tegn til
pitvinduets åbning og afslutning, samt registrering af
pitstops.
Inspiration til pitstoppet kommer fra Formula 1 hvor det
kan være de små maginaler i pitstoppet der gør at man
kan vinde eller tabe en brøkdel af et sekund og dermed
miste eller vinde en placering på banen.
Start gridden
med afbud og hvem som er indkaldt som replacement findes
her
>>
|