Holbæk preview

18 juni 2011

Det er tid til forårets sidste løb som afvikles på Holbæk's bane 2 lørdag d. 25. juni med samling kl. 12:30. Dette års forårssæson har været en af de travleste med hensyn til antallet af løb, hele ni gange har der været samling inden kørerne går på en velfortjent sommerpause. Efter sommeren er der samling fem gange inden vi har fundet en ny champ og vindere i de forskellige titler der dystes om.

Lørdagens GP i Holbæk vil der testes en ny måde at afvikle et GP på. Løbsledelsen har besluttet at alle kørere skal undervejs i løbet mindst en gang i pit. Dette tænkes som endnu et led for ens egen taktiske overvejelser undervejs, og det er løbsledelsen ide at dette skulle tilføre løbet et spændende krydderi.

Hvordan pitstoppet praktisk skal udføres vil der her blive beskrevet: Pitvinduet åbner 5 minutter inde i løbet og det lukker igen 5 minutter før løbet slutter. Det vil sige man har ca. 20 minutter i at få afviklet et pitstop.

Et korrekt udført pitstop betegnes som: Man kører ind i pitten, stiger ud af karten, løber rundt om karten og stiger ned i karten igen i samme side som man steg ud og så afsted igen. Man kan altså ikke stige ud i højre side og så nøjes med en halv omgang rundt om karten og stige ned i venstre side.

For dem som ikke udfører et korrekt pitstop bliver pålagt en 20 sekunders tidsstraf.
Et manglende udført pitstop under pitvinduet udløser en tidsstraf på 40 sekunder.

Det vil være de udnævnte baneobservatører som giver tegn til pitvinduets åbning og afslutning, samt registrering af pitstops.

Inspiration til pitstoppet kommer fra Formula 1 hvor det kan være de små maginaler i pitstoppet der gør at man kan vinde eller tabe en brøkdel af et sekund og dermed miste eller vinde en placering på banen.

Start gridden med afbud og hvem som er indkaldt som replacement findes her >>

News Headlines

Back to home

GK98.DK    >>        >>