Debut'en for GK98 på den nye bane i det gamle Carlsberg
var ventet med spænding. Der var gået mange rygter om
hvor glat og umulig banen var at køre på så mødet var på
forhånd udråbt til et high risk race. Men efter løbet
stod det klart at den store udfordring på den ellers
spændende og udfordrende bane ikke var det glatte
underlag, men derimod nogle andre hurdler som vi kommer
til senere. Nok var banen glat men vi beviste i klubben
at alle havde erfaringen med disse omstændigheder og der
blev kørt efter forholdene og forholdsvis sikkert.
Personalet og omgivelserne især opdateringerne på
skærmen over løbet virkede meget professionelt, og man
følte sig godt tilpas derinde og med den følelse at vi
kommer gladeligt tilbage.
Men når
det er sagt er der alligevel nogle hurdler som vi ikke
kan komme udenom. Da banen er snæver og med mange skarpe
sving var der ikke stort set ingen
overhalingsmuligheder. Den eneste måde man sikkert kunne
erobre en plads frem var at vente på en kørefejl fra den
forankørende. Her kunne det have været bedre med nogle
karts som havde været meget hurtigere i optrækket, så
man kunne køre mere teknisk i svingene. Men
sværhedsgraden faldt en del da men kunne sidde og tælle
får før karten kom op i hastighed ud af svingene. Så en
oplagt mulighed at ændre gearingen så karten trækker
hurtigere op og lader den gå udover tophastigheden, da
denne kunne nåes i 3-4 sek. af løbet.
En
anden katastofal fejl på banen er gridden. Banen er lagt
ud til et max. på 16 karter på banen, og med den korte
start-mål langside betød det at grid placeringer var alt
for tæt og dem som startede i positionerne 1-3-5-7 havde
en stor fordel i forhold til den som startede 2'er. Man
skulle nok havde reduceret gridden til 12 placeringer så
der var større afstand når gridden bliver linet op, så
pladserne 2- 4- 6 - 8 havde en større mulighed i starten
af løbet. Det er en ommer.
Nok om
forholdene og der blev faktisk kørt en fantastik race,
hvor heat B startede dagen. Henrik Mathiasen lå længe i
front, men blev i slutningen af løbet indhentet og
overhalet af Martin Ibinger som var noget nær dagens
eneste reelle overhaling. Nick Andersen tog heatet's 3.
plads.
Heat A
var Giang Nguyen i pole men han kunne ikke holde pladsen
i front, da en meget koncentreret Emil Lüthgens tog
sejren og kunne indhente 3 point på Giang, som med dette
resultat betyder at der inden det sidste løb i Holbæk
kun adskiller 1. pladsen og 2. pladsen i mesterskabet
med sølle 2 point. Giang holder dermed fast i 1. pladsen
og har alle muligheder for selv at afgøre tingene da han
starter i pole i Holbæk foran Emil.
Tim
Birk tog løbets 3. plads foran Claus Rhymer. Kenneth
Fridthjof tog 5. pladsen og i mesterskabet halede Claus
2 point ind på Kenneth så der om mesterskabets 3. plads
også kun adskiller dem med 2 point i Kenneth's favør.
Claus starter 4'er og Kenneth 5' er i Holbæk.
Med
resultatet i Københavns GP blev nogle ting sat på plads
og andre titler er inde i en dræbende finale ind årets
sidste løb. I team mesterskabet har team Cobra stadig
chancen for at tage 1. pladsen fra team SPARKZ Racing.
Hvis team Cobra vinder i Holbæk og team SPARKZ Racing
tager 2. pladsen, så er team Cobra mester.
I
middle championship sikrede Claus Rhymer sig titlen og i
heavy championship er Kenneth Fridthjof også sikker.
I
GK98-cuppen fører Henrik Mathiasen stadig, men han tabte
lidt terræn til Emil Lüthgens så vi må vente endnu et
race før vi har en afgørelse.
Årets
fighter føres fortsat af Henrik Pedersen, men han
presses nu hårdt af Jesper Krohn. Endnu ingen afgørelse. |