Konkurrenceregler GK98 2018

Overordnet regler

  • Løbspris vil være 300 kr. pr. runde og kontingent betaling vil være 300 kr. for sæson 2018.

  • Reservekører betaler fast 330 kr. pr. gang uanset hvor kørsel finder sted.

  • I enhver titelkamp i GK98 skal en kører have mindst 3 registreret løb for at være med i kampen om en titel.

  • DTC-start. I hvert heat startes følgende ud fra sidste løbs omgangstider,
    nr. 1 starter 8'er,   nr. 2 starter 7'er,   nr. 3 starter 6'er,   nr. 4 starter 5'er, nr. 5 starter 4'er,   nr. 6 starter 3'er,   nr. 7 starter 2'er,   nr. 8 starter 1'er

  • Roll-start. Rullestart istedet for stående start. Særskilte regler udkommer senere.

  • Vægt: Der køres med vægtudligning i nævnte løb på kalenderen med vægtudligning fra letteste kører og frem til max. antal kg. i gokarten.

  • Pitstop: Der skal foretages et pistop undervejs i løbet hvor man skal løbe 1 gang rundt om karten. Pitvinduet åbner 5 min. inde i løbet og lukker 5 min. før ternet flag.

  • Ethvert medlem skal være bekendt med vedtægter og regler, og enhver har selv ansvaret for at være opdateret med ændringer eller nye tiltag igennem GK98.dk

 

Driver Championship

  • Pointsystem til Championship ved indlagte runder: 25-18-15-12-10-8-6-5-4-3-2-1-0. Kommer der flere medlemmer til kommer følgende point med i nævnte rækkefølge 7-9-11-13

  • Ved de indlagte grandprix køres der A-heat, B-heat osv. i forskellig rækkefølge. Hurtigste omgangstid fra foregående grandprix afgører gridden (hurtigste = pole).

  • Scratch: Regel om at fjerne den enkelte kørers, dårligste resultat når sæson er forbi.

  • Ved 2 hrs. og Classic  Lemans: Efter placeringer får teamet efter følgende pointfordeling 30-21-15-12-9-6-3-0 point hvor vinderen får 30, næstbedste 24 osv.  Hver kører får teamets point divideret med 3 til det individuelle championship, altså: 10-7-5-4-3-2-1-0 point.

  • Ved 2 hrs. og Classic Lemans: For hurtigste omgangstid får teamet efter følgende pointfordeling 10-7-5-4-3-2-1-0 point hvor det hurtigste team vil få 10, næsthurtigste team 7 osv. Hver kører i teamet får tildelt disse point til det individuelle mesterskab uanset hvem i teamet der har kørt hurtigst.

 

Light, Middle, Heavy Championship (8 i hver klasse)

  • Pointfordeling til hver klasse vil være: 10-7-5-4-3-2-1-0 som forholdsvis uddeles efter det overordnet løbsresultat.

  • Praksis: Indvejning vil være med dragt og hjelm og det er i den vægtklasse man placeres i, man tilhører hele året.

 

GP Weightchampionship

  • Point fra de indlagte grandprix der er taget fra Drivers Championship ganges med ens egen vægt og divideres med 100

 

GK98-cuppen

  • GK98-Cuppen vil bestå af en liste der viser, hvem der har foretaget flest overhalinger, eller omvendt hvem der har mistet færrest pladser på banen i forhold til grid-placeringen. Denne titel vil der blive dystet om i de indlagte grandprix.

 

Mest stabile kører

  • Den kører der har den mindste margin i indkørte point til Grandprix løb. (Max. point minus min. point.)

 

Fair play

  • Der indføres strafpoint som fratrækkes i det individuelle mesterskab hvis man modtager en straf.

 

Form-index (ranglisten)

  • Ranglisten er løbende baseret på form-indexet's gennemsnit over de sidste 12 måneder.

  • Ved fravær vil en kører falde 1.0 indexpoint på ranglisten pr. fraværsløb.

  • Form-index i de indlagte grandprix på den officielle kalender udregnes efter flg.: C - (A + B)
    A= Pladsplacering x 1,5
    B= Tidsplacering (lap-rank)
    C= 78,5 + antal fremmødte kører pågld. dag

  • Form-index i de indlagte Le-Mans på den officielle kalender udregnes efter flg.: F - (D + E)
    D= Holdets pladsplacering x 2
    E= Individuelle kørers tidsplacering (lap-rank)
    F= 79 + antal fremmødte kører pågld. dag.

  • Ekstra ordinære regler i tilfæde af medlemssituationen
    Ved 23-24 medlemmer opdeles ranglisten i forholdet 8-16 (8 hold)
    Ved 22-22 medlemmer opdeles ranglisten i forholdet 7-14 (7 hold)
    Ved 17-19 medlemmer opdeles ranglisten i forholdet 6-12 (6 hold)
    Ved 14-16 medlemmer opdeles ranglisten i forholdet 5-10 (5 hold)
    Ved situation hvor 1 mand ikke er på et hold vil vedkommende automatisk ryge ind på det laveste rangeret hold i mesterskabet og hjælpe dem på leje kontrakt.

 

Teams

  •  Team rangering efter følgende medlemsantal:

           12-13 medlemmer = 3 /6 hold 

           14-15 medlemmer = 3-4 /7 hold 

           16-17 medlemmer = 4 /8 hold

  •  Team sammensætning:

           4 kører laver et overordnet team og deles derefter i 2

           Den øverste og næstøverste rangeret på ranglisten må ikke være på samme deling

           Der skal vælges mindst 1 kører fra under stregen på ranglisten (de sidste 5)

           Det overordnet team kører 2 times LM i Holbæk og deleteams kører Classic LM og GP

           Team Championship går til deleteamet.

           Deleteam navne skal matche eller klinge sammen.

  •  Medlem som ikke er på et team til Lemans løb tildeles efter følgende rækkefølge:

           Sættes altid på et team som mangler et medlem til et givent løb

           Ved rang (antal hold + 1) eller højere, placeres på det laveste rangeret team

           Ved rang (antal hold + 2) eller lavere, placeres på det højeste rangeret team

  •  Teamet skal dele udgiften på 1200 kr. for Lemans i Holbæk og 600 kr. for Classic LM i Svebølle