Lørdag d. 17.
maj går turen over Storebælt til dobbelt løb i det
fynske og jyske. Vi starter i Odense og fortsætter til
Als inden dagens konkurrencer slutter.
Program for
dagen ser sådan ud:
Kl. 12.00
Samling ved Stop 39, Trafikcenter Alle 4, 4200 Slagelse.
Her samles vi I så få biler som muligt. Formanden skal
have af vide hvis nogen af jer fortsætter direkte til
Odense.
Kl. 13.00
Mødetid i Odense, Cikorievej 32, 5220 Odense SØ. Her er
der race fra kl. 13.30 til ca. 14.45, 3 heats a 25 min.
Heat C starter først.
Kl. 17.00
Mødetid på Als, Pilehavevej 10, 6440 Augustenborg. Her
er der race fra kl. 17.30 til 19.00, 3 heats a 30 min.
Heat A starter først.
Kl. 19.00 er
det officielle program slut. For dem som vil et smut
over grænsen vil jeg foreslå
http://www.scandinavian-park.com hvor der er
mulighed både for at spise og shoppe.
Start gridden
med afbud og hvem som er indkaldt som replacement findes
her
>>
I Svebølle
opstod der nogle situationer på banen som vi vil prøve
at præcisere hvordan løbsledelsen dømmer ud fra. Når det
er sagt skal alle vide at der ikke nogen af os der har
røngtensyn og derfor bliver der taget beslutninger fra
hvad der er blevet sagt og observeret og evt.
billede/video materiale.
Udkørsel
fra pit på de fleste baner vi kører på gælder
følgende. Udkørsel er lig med ubetinget vigepligt og så
gælder det at dem som kører ude på banen ikke skal løfte
foden fra speederen eller korrigere på rattet. Man skal
som udkører afvente indtil der er fri bane.
Fra vores færdselsregler gælder følgende:
Der bedømmer vi altid ud fra om kørerne har været
betegnet som side om side eller ej.
-
Køreren har
ubetinget pligt til at efterkomme de givne flagsignaler
-
Den kører som
ligger forrest, må vælge sig ideal linien, og derved udnytte hele
banebredden. De efterfølgende kørere skal tage hensyn til dette.
jvf. stk. 3 og Fig. A.
-
To lige hurtige
karts, som ved en kurves begyndelse har nøjagtig samme position,
skal begge respektere den andens ideallinie gennem hele kurven. jvf.
stk. 3 og Fig. B.
-
En kører, der har
en konkurrent på siden af sig, må ikke køre ind i dennes bane. jvf.
stk. 3.
-
Kontakt mellem 2
gokarter skal så vidt mulig undgås, og må slet ikke resultere i
afkørsel.
-
Er der tæt kamp
imellem 2 kører, må den forreste kører kun skifte vognbane en gang
per langside for at spærre af.
-
En kører, som
kommer i den situation, at han skal overhales (f.eks. hvis han er en
omgang bagud eller har maskinhavari) må aldrig optræde usportsligt
ved at prøve at forhindre dette. Endvidere skal han udvise størst
muligt hensyn til de bagfra kommende ved at give tilstrækkeligt
plads, så de kan slippe forbi.
-
En kører som har
til hensigt, at nedsætte hastigheden, skal markere dette med en
oprakt arm (gælder ikke ved nedbremsning i sving)
Stk. 3. Ved GK98’s grundlæggende princip for hvornår 2 gokarts er side
om side gælder:
-
Er den bagfra
kommende kørers forhjulsaksel på linie med den foran kørernes
baghjulsaksel betragtes de 2 gokarts at køre side om side, og derved
skal man holde sin bane så der er plads til begge i en kurve. Man må
altså ikke skære ind foran for at spærre af, og dermed afkørsel kan
opnås. Fig. C.
-
Har den bagfra
kommende kører ikke fået sin forhjulsaksel op på linie med den
forankørendes baghjulsaksel, skal den bagfra kommende vige på vej
ind i en kurve, og dermed undgå afkørsel af den forankørende.
Fig. D.
Stk. 4. Er der noget forhold som ikke er nævnt i stk. 2., men
gokartcenteret mener påkrævet skal disse også efterleves.
|