Odense / Als preview

9 maj 2014

Lørdag d. 17. maj går turen over Storebælt til dobbelt løb i det fynske og jyske. Vi starter i Odense og fortsætter til Als inden dagens konkurrencer slutter.

Program for dagen ser sådan ud:

Kl. 12.00 Samling ved Stop 39, Trafikcenter Alle 4, 4200 Slagelse. Her samles vi I så få biler som muligt. Formanden skal have af vide hvis nogen af jer fortsætter direkte til Odense.

Kl. 13.00 Mødetid i Odense, Cikorievej 32, 5220 Odense SØ. Her er der race fra kl. 13.30 til ca. 14.45, 3 heats a 25 min. Heat C starter først.

Kl. 17.00 Mødetid på Als, Pilehavevej 10, 6440 Augustenborg. Her er der race fra kl. 17.30 til 19.00, 3 heats a 30 min. Heat A starter først.

Kl. 19.00 er det officielle program slut. For dem som vil et smut over grænsen vil jeg foreslå http://www.scandinavian-park.com hvor der er mulighed både for at spise og shoppe.

Start gridden med afbud og hvem som er indkaldt som replacement findes her >>

I Svebølle opstod der nogle situationer på banen som vi vil prøve at præcisere hvordan løbsledelsen dømmer ud fra. Når det er sagt skal alle vide at der ikke nogen af os der har røngtensyn og derfor bliver der taget beslutninger fra hvad der er blevet sagt og observeret og evt. billede/video materiale.

Udkørsel fra pit på de fleste baner vi kører på gælder følgende. Udkørsel er lig med ubetinget vigepligt og så gælder det at dem som kører ude på banen ikke skal løfte foden fra speederen eller korrigere på rattet. Man skal som udkører afvente indtil der er fri bane.

Fra vores færdselsregler gælder følgende: Der bedømmer vi altid ud fra om kørerne har været betegnet som side om side eller ej.

  • Køreren har ubetinget pligt til at efterkomme de givne flagsignaler

  • Den kører som ligger forrest, må vælge sig ideal linien, og derved udnytte hele banebredden. De efterfølgende kørere skal tage hensyn til dette. jvf. stk. 3 og Fig. A.

  • To lige hurtige karts, som ved en kurves begyndelse har nøjagtig samme position, skal begge respektere den andens ideallinie gennem hele kurven. jvf. stk. 3 og Fig. B.

  • En kører, der har en konkurrent på siden af sig, må ikke køre ind i dennes bane. jvf. stk. 3.

  • Kontakt mellem 2 gokarter skal så vidt mulig undgås, og må slet ikke resultere i afkørsel.

  • Er der tæt kamp imellem 2 kører, må den forreste kører kun skifte vognbane en gang per langside for at spærre af.

  • En kører, som kommer i den situation, at han skal overhales (f.eks. hvis han er en omgang bagud eller har maskinhavari) må aldrig optræde usportsligt ved at prøve at forhindre dette. Endvidere skal han udvise størst muligt hensyn til de bagfra kommende ved at give tilstrækkeligt plads, så de kan slippe forbi.

  • En kører som har til hensigt, at nedsætte hastigheden, skal markere dette med en oprakt arm (gælder ikke ved nedbremsning i sving)

                             

Stk. 3. Ved GK98’s grundlæggende princip for hvornår 2 gokarts er side om side gælder:

  • Er den bagfra kommende kørers forhjulsaksel på linie med den foran kørernes baghjulsaksel betragtes de 2 gokarts at køre side om side, og derved skal man holde sin bane så der er plads til begge i en kurve. Man må altså ikke skære ind foran for at spærre af, og dermed afkørsel kan opnås. Fig. C.

  • Har den bagfra kommende kører ikke fået sin forhjulsaksel op på linie med den forankørendes baghjulsaksel, skal den bagfra kommende vige på vej ind i en kurve, og dermed undgå afkørsel af den forankørende. Fig. D.

Stk. 4. Er der noget forhold som ikke er nævnt i stk. 2., men gokartcenteret mener påkrævet skal disse også efterleves.

                               

News Headlines

Back to home

GK98.DK    >>        >>